DET GÖR INTE ONT SÅ LÄNGE DU ÄR MED MIG

Tog mig både in till linköping och hem igen utan problem, helt gratis dessutom! Helt okej när bussarna inte funkar och man inte kan betala med bankkortet. Svängde förbi ica och köpte en sallad till lunch och lite andra nyttiga och onyttiga saker. Åt lite, latade mig lite och drog mig mot stallet strax innan tre. Fixade stallet och tog sen ut Zahara på en tur på slingan.
 
 
 
 
Inte den bästa idéen jag fått idag. Hon hade vårkänslor, överskottsenerig eftersom hon vilade igår, hade väldigt väldigt svårt att koncentrera sig och blev dessutom lite knäpp när hon såg dm andra hästarn och sket i att jag satt där uppe på ryggen och vill få henne att skritta på framåt och hålla sig på backen. Blev några bocksprång lite här och där, och hon lyckades med några stegringar också. Till slut frös hon fast och vägrade gå framåt och helt plötsligt flög hon upp i luften, bockade en hel del och slängde sig åt andra hållet. Jag hamnde helt i obalans (sitter så dåligt i den där sadeln..) och hängde inte riktigt med i svängarna. Låg på backen ganska snabbt och var uppe ungefär lika snabbt. Fick till och med hoppa upp från backen. Blev några bockningar till efter det men hon blev rätt så trött av allt bråk så när vi skrittade på slutet skötte hon sig hyffsat. 
 
mina byxor och stövlar blev skitiga :(
 
Nu har jag ajaj i mitt lillfingret (enda kroppsdelen jag gjorde illa, lillfingret liksom?) och det är väldigt mycket tjockare än vad det ska vara. Frhoppningsvis gör det inte allt för ont imorgon, det kan blir lite jobbigt på tävling och så.
 
Thilda fick gå ett hyffsat lugnt pass i ridhuset inför imorgon. Mycket övergångar och lugnt tempo, samt en del skrittjobb för att få henne att trampa unde sig ordentligt. Hon skötte sig rätt så bra, bråkade bara lite. 
 
 
Nu är det mesta putsat och fixat inför imorgon och jag sitter helt ensam på särgården med spökena som enda sällskap. Tror att jag drar på lite scrubs och sen går och lägger mig snart. 

Kommentarer
Malin

Hoppas du inte slog dig allt för mycket o att du inte blev rädd! Tokig Guling! Lycka till på tävlingen! Kram

2013-03-29 @ 09:28:47
URL: http://mindcooler.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback