DET ÄR SÅ LÄTT ATT VARA FUL OCH HEMSK NÄR ALLA ANDRA ÄR SÅ SNYGGA OCH UNDERBARA

Helt värdelös dag, har inte gjort någonting överhuvudtaget känns det som. Gjorde inget vettigt på dom tre första lekionerna innan lunch, hade lite mentorstid, gjorde inget på nästa lektion heller, hadeidrott där vi faktiskt började på en uppgift och sen var det bara dressyrträningen kvar. Idag hade varit enperfektdag att sjukanmäla sig på och sova ut lite ordentligt. Tänk om jag hade vetat det innan.
 
Thilda skötte sig på dressrträningen idag, höll inte alls på som i fredags. Hon försökte några gånger, annars var det mest barasmå kaninhopp med frambenen och galoppfattningar med frambenen när hon inte orkade och ville. Jobbade lite skänkelvikningar på diagonalen som inte gick jättebra, vi jobbade mest med att hon skulle gå framåt och kanske tänka lite sidvärts. Sen galopperade vi en del på volt, hon var riktigt duktig och orkade hålla ihop galoppen nästan hela tiden. Avslutade med att jobba lite skänkelvikningar längs långsidorna och där flyttade hon faktiskt lite tillslut, även om det blev mer ökning än flyttning. Är nöjd med henne i alla fall och tycker att hon jobbade på bra.
 
Fixade stallet och var så otroligt trött, hungrig och hade förbannatont i huvudet så bestämde mig för att Zahara fick vila idag. Kändes bättre det än ett till halvdant ridpass. Nu har jag varit iväg och handlat och hade tänkt att jag både skulle ha pluggat och sova vid den här tiden. Så blev det ju inte. Har fortfarande förbannat ont i huvudet men låser nog in mig på mitt rum, pluggar lite och somnar när jag somnar nu istället. Orkar inte med det här.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback