DE SÄGER ATT VÅRA DRÖMMAR ÄR FÖR STORA MEN VI KOMMER ALDRIG ALDRIG ALDRIG FÖRLORA

Drog mig upp ur sängen halv sju imorse (fan vad jobbigt det va) för idag började vi klockan sju. Fodrade osv och satt på Cleo vid halv åtta för ett litet ridpass. TT red igenom henne lite för att känna på henne och sen fick jag fortsätta, helt otroligt vad lärorikt det är att se henne rida, och hon är så otroligt duktig på att förklara vad hon gör och varför hela tiden! Efter ridningen tog vi ut alla hästar och fick sen lite gratis varm choklad och en rast på tio minuter innan det var dags för mockning, packning av påsar, sopning, krattning och allt vad som nu ska göras. Mitt i blev vi dessutom avbrutna för att bygga lite löshoppningsbana, eftersom det var domarkurs här idag. Hade hela röda stallet  kvar vid halv tolv men var ändå klara ungefär tio över tolv. 
 
 
 
Sov bort nästan hela lunchen och när vi äntligen slutade på eftermiddagen (lite tidigare till och med för att vi är så snabba) kändes det sådr att ha hela stallet kvar, en häst att rida och en att longera. Insåg dock att jag hade bokat longering under dressyrtiden när man inte för rida annat än dressyr i ridhuset, fixade istället hela stallet först och red Zahara som va lite grinig idag, inte gick fram lika bra som hon brukar,  hade otroligt otroligt jättesvårt emd koncentrationen osv. Det i samband med att jag var otroligt trött och dessutom blev jättehungrig (hade ätit en skål musli och två toast) och va på lite halvdåligt humör på grund av näsblod, mobiler som inte sammarbetade osv, blev inte så himla jättebra. Det blev ett ganska kort pass för jag kände att jag inte riktigt kunde göra det till något som var positivt för oss både. Vi hade en dålig dag båda två helt enkelt, och sånna finns det gott om. Det är väl bara att se positivt på att idag för första gången hittils och hon har faktiskt varit här i en vecka nu. 
 
 
 
 
Bestämde mig för att skita i älgen idag, hon fick vila hel och hållet istället. Hade aldrig orkat rida ordentligt och ta dom bråken som möjligtvis skulle uppstå och orkade inte longera heller. Får ta den smällen imorgon och lär möjligtvis få sota för det också men jaja, imorgon är en annan dag. 
 
Nu scrubs och sova, fan vad trött jag är! När blev klockan såhär mycket????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback