ÄLGEN HOPPTRÄNING

Har faktiskt haft en riktigt bra dag idag (fram till träningen typ). Gjorde prov på matten och får förhoppningsvis något mer än ett E, men bara jag får godkänt så är jag helt klar med matte 2!! Så otroligt skönt! Känner att jag varken har tid eller ork att satsa på ett bra betyg i matten, dessutom säger hjärnan stopp (den har blivit osmart här på vreta).
 
Dessutom har det varit fint väder idag (förutom den kalla blåsten, men det är väl sånt man får leva med när man bor vid blåsvädret?) och vi fick tacos till lunch. Fortsatte med tävlings- och träningslära där jag för en gångs skulle hade kommit ihåg att göra läxan. Hade sen hoppträning på älgen.
 
Hon var en idiot idag. Höll på som på slingan fast typ ännu värre nästan. Hoppade upp och ner, gjorde små kaninskutt, flög rakt upp i luften några gånger (och nockade mig över hela ansiktet och axeln) och reste sig i varje galoppfattning bland annat. Så fortsatte hon nästan hela träningen tills hon på slutet blev för trött för det. I början hoppade hon riktigt bra och det kändes lätt, hon fick ihop galoppen hyffsat bra och såg sig för. Hoppade en serie längs långsidan med två stutsar, ett galoppsprång, kryssoxer, två galoppsprång, planka åt båda hållen, fem och halvan på ena diagonalen och en grind på andra diagonalen. La ihop allt till en liten bana på slutet. Hon hoppade riktigt bra, tills hon blev för trött och började dra åt vänster så vi nästan missade hindrerna.
 
 
 
 
Och det är fan helt sjukt hur några så små grejer, som inte ens har med ridningen att göra, kan förstöra ens dag toltalt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback