UNG OCH DUM MEN VUXEN OCH KLOK

Förra veckan var en hektisk vecka. På måndagen var den sista riktiga skoldagen, gjorde klart några uppgifter och sen inte så himlans mycket mer. Kvällen blev lååååång, nykter, rätt så tråkig, vissa stunder dock väldigt rolig och rätt så ovärd. Ungefär som en kväll blir när man får spendera nästan två timmar i en buske pågrund av securitas.
 
På tisdagen hade vi beteendestudie på hästarna, jag hade körlektion och sen fikade och pratade NIU-gänget ett tag. På eftermiddagen kom Andreas, jag gjorde klart sistaste sistaste uppgiften för tvåan, färgade håret och sen drog vi oss ut för en betydligt bättre kväll än måndagens. Kom hem otroligt trötta men också väldigt glada. 

På onsdagen sov vi lääänge, innan jag skulle iväg på körlektion och Andreas på studentlunch osv. Lämnade in några böcker på skolan och gjorde lite armband innan Andreas kom och hämtade mig och jag gjorde han och hans klass sällskap när dom klädde flaket. Det blev lite pizza och lite mer flak och sen åkte vi hem till Andreas och gick och la oss. 
 
På torsdagen gick vi upp vid fem, eller jag låg och drog mig till halv sex, åt lite frukost och åkte till vreta igen. Jag gick hem, sov lite, gick till stallet, duschade och tänkte sova lite mer men blev väckt av sms, samtal, folk som skulle släppas in och knackningar på dörren. Gjorde mig iordning och lyckades hitta Andreas föräldrar utanför skolan, kollade på Andreas utspring och körde sedan iväg honom till flaket och åkte och åt på max själva. Åkte till Linköping och letade efter flaket, hittade det inte, åkte tillbaka och väntade på att dom skulle komma. Åkte sen hem till Andreas, åt mat, han öppnade massa presenter, pratade och hade det trevligt. På kvällen åkte vi mot Linköping igen, jag åkte till Vreta medan han va på middag med sin klass och tog sen bussen in till Linköping för en kväll/natt på krogen med han och hans klass. En otroligt trevlig, rolig och braig kväll, kom hem till Andreas lite för sent, trötta men glada och somnade direkt. 

Resten av helgen spenderade jag hos Andreas, med en sväng till vreta om dagen för attta hand om älgen. Sov mycket, pluggade massa körkort, åt glass, god mat och hade det så himlans bra. På söndagen åkte vi tillbaka till vreta, packade en himla massa och åkte tillbaka till boendet för att säga hejdå. Det kan ha varit något av det jobbigaste jag har gjort på riktigt riktigt länge. 
 
Va upp tidigt på måndagen, åkte till linköping och fixade lite, blev hämtad av Peppe, åkte till stallet, packade det sista, mockade ur boxen och lastade hästen och sen bar det av mot Jämtland! Älgen var otroligt jobbig både när vi stod stilla och när vi körde ända upp till Ludvika, och efter Mora, där vi tog ut henne en sväng, skötte hon sig alldeles utmärkt. Kom hem två-tre på natten nån gång, lastade ur hästen, nattade henne, gick in och gick och la mig.

I tisdags gick jag upp tidigt, släppte ut älgen och såg till så hon skötte sig och sen gick jag och la mig och sov halva dagen. Fixade stallet, red lite och fick sen jättegod grillad lax och potatisgratäng. På onsdagen va jag till vårdcentralen, på arbetsintervju och fixade jobb, tillbaka till en läkare, hem och red och sen blev jag överraskad med kalas med finaste vännerna och viss släkt. Fick massor med fina presenter och hade en rolig och trevlig kväll. Jag har saknat er så himlans mycket!!! 

I torsdags började jag jobba, fixade stallet, red och allt sånt, älgen fick testa på gamellansvägen och skötte sig riktigt bra trots att jag glömde martingalen. Igår började jag 12, fick skjuts av familjen i husbilen eftersom dom skulle på kruskalas och sen påvörja sin resa mot italien. Jag blir kvar ensam hemma, vilket suger. Men jaja. Slutade vid 19, fast fick jobba över lite och fick sen skjuts hem istället för att cykla. Pratade med bästaste pojken i en halvtimme, tog in hästen, pratade med mamman en sväng och cyklade sen till Önsta en sväng på förfest. Blev bjuden på lite vin och cyklade sen hemåt igen när dom andra drog mot holmen..., resten av kvällen satt jag ensam hemma framför tv och dator med lite pizza, trocadero, godis, chips och en öl. Ja jag är tjock. 
 
Inatt har jag inte sovit så himlans mycket, kunde inte somna, sov jättedåligt och på morgonen när jag började sova bra kom kattastrofen och störde mig hela tiden. Gick upp halv nio, tog ut hästen och fixade stallet oh nu har jag ätit lite frukost och tagit det lugnt. Nu sk jag nog ta och hoppa upp på hästen och rida en sväng, eftersom det regnar blir det ingen hoppning idag som jag hade tänkt eftersom jag inte vill förstöra gräset i hagen utan det blir en uteritt idag med, för se vart vi tar vägen idag. 
 

Kommentarer
josefin

Har saknat dig ebbson <3 massor

Svar: har saknat dig hur mycket som helst med!
Ebba Seger

2013-06-22 @ 15:24:45
URL: http://isbergs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback