FEM SKOLDAGAR KVAR, SJUKT!

Dubbel körlektion i fredags förmiddag och sen direkt till stallet för att sko älgen, tror hon tyckte att hovslagaren smakade gott för hon både slickade och dreglade på honom. Fick sällskap av Andreas så vi fixade stallet och packade till gulingen, hade pizzafredag och pratade lite med småbröderna och mamman. Somnade hyffsat tidigt tror jag och tog lite sovmorgon på lördagen. Gick till stallet till strax efter två och skickade hem gulingen till sig igen. Tackar för den här tiden och hoppas att ni är i alla fall lite nöjda med den korta bit vi kom. 
 
Mockade ur hennes box och fixade älgen, fick sen lov att flytta upp älgen till grå stallet trots allt eftersom alla andra hästar i svarta åkte hem. En extra box att mocka ur, jippie. Red älgen och hoppade lite, tränade mest på att kunna se avstånd och även på min sits, så red på en oxer med ganska lång anridning och ett räcke som stod likadant fast på andra långsidan. Dom låg väl inte på mer än 1.10 kanske så hon hoppade inte upp sig så jättemycket, men tyckte ändå att jag satt bättre på henne. Duschade och åkte hem till Andreas där vi åt god mat, åt glass, kollade på film och gick och la oss. 
 
Igår gick vi upp ganska tidigt och åkte på fisketävling. Jag har inte fiskat på 6-7 år tror jag så det va riktigt roligt. Fick 7-8 små fiskar eller nåt sånt. Åkte hem igen, fick ännu mera god mat och myste ett tag innan vi på kvällen åkte till vreta, släppte ut älgen i skritten och fixade stallet. Gjorde chokladsås, åt glass, duschade och gick och la oss. Försov mig idag, kom fram till att vi inte gjorde så mycket viktigt i skolan idag, sjukanmälde mig, sov lite till, åt glass till frukost och nu har Andreas precis åkt hem. Jag ska sätta mig och råplugga lite och förhoppningsvis bli klar med lite uppgifter innan jag går till stallet, rider älgen och frhoppningsvis tar mig ut på en springtur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback