WHEN YOU SEE MY FACE I HOPE IT GIVES YOU HELL

Va som sagt va ute och sprang en liten tur imorse och på förmiddagen har vi haft stalldag. Idag hade vi bara stalltjänst och sen gick vi Igenom exteriören och fick bedöma några hästar. 
 
På eftermiddagen hade vi hoppträning och jag red Affe, som jag red förra veckan på stalldagen. Tyckte att det gick hyffsat bra för att vara andra gången jag sitter på hästen, han lyssnar inte riktigt på bromsen och idag lyssnade han inte riktigt framåt heller. Vi hade en väldigt bra övning, vi hade byggt upp huset och sen hoppade vi runt på små hinder och svängde en massa. Kanske inte Affes starka sida men han var duktig. Han hoppade jävel första språnget på ett pyttelitet kryss och sen rev han ungefär resten.. Smart häst. Fick i alla fall rida lite ordentligt och fick kämpa ordentligt för att få fram honom ordentligt, speciellt för ytterskänkeln (ponnyskänkel hej!), och samtidigt för att få tillbaka honom. 
 
 
Är allt som allt riktigt nöjd med träningen, tycker att jag gjorde i stort sett så gott jag kunde och han skötte sig, jag slappnade av efter att jag hade fattat att han faktiskt hoppade och inte stannade och han var betydligt lättare att följa än min lilla trollunge. Just nu behöver jag fler sånna här träningar, kanske ska försöka få tag på Affe några fler träningar. Har lite lust att hoppa Gullan också.
 
Hann som tur va mocka under lunchen så efter träningen gick jag iväg till min hästis, fixade det sista i stallet och red lite lugnt några varv runt slingan mest för att han skulle få röra på sig. Orkade inte vänta på att ridhuset skulle bli ledigt och nu när han bara blir riden på sina villkor så spelar det inte såhimla stor roll hur det blir i planeringen. Han var duktigt i alla fall, även om han minst en gång varje ridpass ska hitta på att han ser något livsfarligt och sen var rädd för det varje gång han går förbi där. När vi kom tillbaka var jag lagom kall och min hjälm, min jacka och mina sporremmar hade frusit. Hehe. 
 
Idag var det dessutom otroligt jättegott med vindruvor och väldigt skönt med en liten tupplur där vid åtta. Nu har jag precis hett över tvätten till torktumlaren och ska försöka se till att sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback