VI ÄR FÖRLORADE VI TVÅ

Gårdagen bestod av en massa jobb. Började åtta i skolstallet, lunch mellan tolv och fjorton och sen jobb igen till sexton. Gick hem och bytte om, åt lite och sen vidare till stallet där jag lyckades bli kvar i över tre timmar. Mockade och fixade allt sånt och sen fick hästen sig ett ridpass i ridhuset. Red i nästan en timme och tjugo minuter tror jag. Värmde upp ordentligt, skrittade i ungefär tio minuter, skrittjobbade ett bra tag och travade sen fram ett tag. Däremellan blev det det dock lite skrittpauser för att värma fingrarna också. 
 
Jobbade mest bara med att få loss honom i högersidan och få in det där högra bakbenet under honom. Han stretade mycket i början och tyckte att det var väldigt jobbigt men släppte efter ett tag och då blev han riktigt fin. Nu när jag rider hon på bett igen så kan jag ju till och med rida ordentligt när han kommer loss och faktiskt få tag på honom. Som avslutning la jag ner honom lite och han blev riktigt rund och fin i formen och slappnade av jättefint.
 
Han kändes däremot väldigt konstig i galoppen, speciellt i vänster varv så när jag hade skrittat av gick jag och tog av sadeln och hämtade longerlinan så fick han galoppera runt lite där. Jag och Frida tyckte att vi såg lite på höger bak (haha om jag inte minns fel..) och Frida trodde att det kanske kunde sitta i knät. Malin kommer ju och kollar på honom imorgon så får se vad hon säger.
 
Avslutade dagen med att somna innan jag hann duscha, lyckat!
 
 
Göte, fulare och konstigare katt får man leta efter!

Kommentarer
Hildis

va inte elak mot göte!!!

Svar: nejdå, han är fulsöt liksom! :)
Ebba Seger

2013-01-13 @ 23:04:32
URL: http://wihlmark.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback