OCH ÄVEN OM JAG INTE VET VART JAG SKA SÅ FÅR JAG ALDRIG SLUTA GÅ

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Jag gjorde nog så mycket nytt 2012 så jag knappt vet vad. 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, inte vad jag vet.

Dog någon som stod dig nära?
I år tror jag faktiskt att vi har klarat oSs utan det till skillnad från dom senaste åren.

Vilka länder besökte du?
I år har jag varit i Sverige, Tyskland, Schweiz, Österrike, Italien x2 och Danmark.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Haha, typ bra resultat, inte bryta ihop på eller efter varenda träning för att hästen inte hoppar och jag rider så otroligt dåligt (ja men lära mig rida kanske), självförtroende (som jag faktiskt hade en gång i tiden men förlorat någonstans på vägen), lite lycka kanske, medgång i livet, och kanske lite typ, livslust?

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Datum kommer jag inte ihåg några alls, jag vet ju knappt vad det är för datum idag (och det är ändå årets första dag), men vissa händelser däremot, sånna glömmer jag inte.Som typ en häst på foten och en bruten fot, när vi nästan eldade upp hela elevboendet, när jag och pappan nästan gick genom isen med skotern (fast det var ju ganska härligt att köra där i pudersnön när man inte hade någon aning om hur det såg ut bakom), när jag och pappan åkte över fjället och var borta hela dagen me skoter (ojojoj vad med oförglömliga skoterturer jag och pappan har varit på). Som att sitta på tåget i över 12 timmar, vara snabbast av hundra starter (ja jag lever fortfarande på det), som tre tävlingar på fyra helger med 7 starter och 5 placeringar, typ italenresan (oförglömlig!) och världens bästa yran! Fast 2012 har ju inte bara varit bra grejer, långt ifrån. Även om det är det jag väljer att komma ihåg. 2012 tog jag det svåraste beslutet i hela mitt liv, att sälja min bästa vän. Och många nätter har jag legat sömnlös eller vaknat av att jag har gråit. Men jag har även vaknat av att jag har skrattat och det är väl så livet är helt enkelt. Som en bergodalbana.

Vad var din största framgång 2012?
Haha, 2012 har nog ändå varit det året jag har haft minst framgångar i hela mitt liv.

Största misstaget?
Egentligen vet jag inte vad jag har gjort för misstag eller när jag har gjort dom men jag måste ju har gjort en del med tanke på hur 2012 har sett ut. Karma typ?

Bästa köpet?
Just nu känns väl ändå dom nya löjligt sköna ridbyxorna som världens bästa köp. Men annars gillar jag ju hästens gröna täcke en del och världens bästa röda väst (fast den köpte i och för sig pappan).

Vad spenderade du mest pengar på?
Antagligen mat, tjock som jag är.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Hästen gör mig alltid så otroligt glad och lycklig i hela själen och kroppen! Och självklara alla mina otroligt roliga, knäppa, konstiga underbara vänner runt om i landet!

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Åh typ magnus uggla måste väl få vara med, världens bästa yran hade inte ens varit i närheten av så bra som den va utan honom. Kanske typ maskinens Liv och Död, I Love It med Icona Pop, Gangnam Style självfallet, en del av Björn Roseströms låtar, Boom Boom Boom Boom med Vengaboys, Vi dricker redbull och vodka, och alla andrra låtar som helt har spelats sönder av oss på Särgårdens övervåning.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har varit hur glad som helst och hur ledsen som helst. 2012 var det nog typ allt eller inget, var jag glad var jag i stort sett överlycklig och var jag ledsen var det typ "lägger mig ner här och reser mig aldrig upp igen". Det har liksom inte riktigt funnits något mellanting, jag har skrattat tills jag har fått kramp i käkarna och ont i magen och inte kunnat andas och jag har gråtit tills jag inte har vetat var jag ska ta vägen och inte har kunnat andas. Inget svenskt lagom över 2012 heller.

Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat, självfallet. Sånt gör jag alldeles för lite av. Men annars skrattat och mått bra, struntat i allt som har varit åt helvete och varit glad över det som var bra istället. Jag måste bli bättre på det.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit så jävla negativ och bitter, har likom kommit in i nån ond cirkel där jag tycker att allt bara är dåligt och då blir ju allt till slut dåligt också. Nä, Ebba, skärpning!

Blev du kär i år?
Haha ja. Så jävla dum i huvudet är jag.

Favoritprogram på TV?
Så mycket bättre kanske, uggla är förjävla härlig!

Bästa boken du läste i år?
Jag har blivt så otroligt dålig på att läsa så jag vet inte ens om jag har läst nåt i år. Får väl säga Körkortboken helt enkelt, för den ni, den har jag läst.

Största musikaliska upptäckten?
Haha, jag har börjat lyssna på så hemskt mycket svensk musik igen. Har typ insett att svenska språket faktiskt kan vara väldigt fint om man använder det på rätt sätt (önskar att jag kunde det) och att svenska ofta uttrycker allt mycket bättre.

Något du önskade dig och fick?
Jodå, jag är nog ganska bortskämd och får typ en fin ny röd säkerhetsväst, nya fina röda whitakerbyxor att tävla i, en vit whitaker tröja att ha under tävlingströjan osv. Annars har väl dom flesta önskningar typ blivit uppfyllda, jag har vänjt mig vid har bra det blev då och sen har dom typ försvunnit igen. Karma där också eller? Haha

Något du önskade dig och inte fick?
Haha, typ alla dom här otroligt fina hästgrejjerna för flera miljoner tusen kronor (känns det som i alla fall). Fast sånt är jag nästan glad att jag inte får, ibland i alla fall, för jag skulle då inte våga använda grejjerna.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
ehh, tror inte att jag gjorde så mycket. Typ va med familjen, momman och moffan, åt antagligen pappan goda mat och jag, typ det. Inget jättestort fan av det här med födelsedagar.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Haha ja, typ mycket.

Vad fick dig att må bra?
Hästen självklart, skidåkning, skoterturer, otroligt underbara vänner, långa bilresor, långa jobbiga men ändå på nåt sätt braiga tågresor, att komma hem, att komma bort osv.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Alltså, helt ärligt har jag typ noll koll på kändisar och bryr mig inte så väldans mycket om dom.

Vem saknade du?
Typ allt och alla hela tiden. Var jag i Linköping saknade jag allt och alla hemma och var jag hemma saknade jag allt och alla i Linköping. Var jag i Italien saknade jag allt och alla och var jag i Sverige saknade jag Italien. Jag saknade London och jag saknade Älvdalen. Mitt liv är typ byggt kring saknad sedan 15 augusti 2011, det spelar ingen roll vart jag är eller med vem, jag skaknar liksom alltid där jag inte är eller dom jag inte är med. Förrvirrande.

De bästa nya människorna du träffade?
Tänkte säga att jag vet faktiskt inte. Jag träffar ju ganska många nya människor hela tiden och alla är dom bra på olika sätt. Men sen kom jag på att jag träffade faktiskt halva min släkt för första gången i år och en hel del andra braiga italienare också och det om något måste vä ändå ha varit underbart!

Mest stolt över?
Att jag har vågat, att jag har delvis har kommit över min rädsla över att träffa nya människor, att jag har börja tagit för mig mer och att jag har tagit så otroligt mogna beslut, ibland är jag nästan lite för vuxen.

Högsta önskan just nu?
Att allt ska bli bra. För jag har sånna otroliga möjligheter och allt borde vara så himla bra men det är fan inte det ändå. (Och på något konstigt helt flippat sätt (fast att det är det jag vill minst i hela världen) vill jag få hästen såld så fort som möjligt för jag har någonstans långt inom mig fattat att vi helt enkelt har vuxit ifrån varandra och att vi inte kommer längre nu)

fan vad bitter jag känner mig idag. tufft


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback