JAG ÄR EN SÅDAN DU INTE SKA LYSSNA PÅ VAD JAG SÄGER FÖR DET JAG SÄGER ÄR SÄLLAN DET JAG MENAR

Vaknade kvart i sju av att Frida knackade på min dörr, hade innan det DRÖMT att jag gick upp.. Fodrade hästarna, gick hem ett tag och gick och tog ut hästarna. Mockade och fixade allt och bestämde mig för att rida lite direkt.

Red barbacka i ridhuset på hacket. Han va riktigt fin faktiskt! Lite dryg och gick inte fram i början men när jag fick lite tryck i honom så blev han fin. Jobbade mest mjukgörande, mycket volter, serpentiner mm. Flyttade även ganska mycket för skänkeln, som vanligt, mest på två spår längs långsidan men även lite på böjt spår. Idag funkade även galoppen, kan kanske bero ganska mycket på att jag inte får samma känsla av problemet på hacket. Skrittade av och pratade med TT samtidigt, fick lite "råd" av henne osv. När vi va klara kände jag inte mina fötter längre (då jag va väldigt trött på morgonen och glömde tjocksockar) och att hoppa av då är inte jätteskönt..

Släppte ut hästen, gick hem och ungefär 10 min senare åkte jag med Frida och hennes familj till tornby. Åt på Ikea, kollade in mina skor på skopunkten och hittade ett riktigt kap på hööks.

Sen har det inte hänt så mycket, tagit in hästar, kollat på skräckfilm, fodrat och frusit. Jag (läs Jennifer) har till och med satt på mitt element men det är pisskallt ändå. Vad är det för fel??

Imorgon är Hilda (och hennes bror) min räddare i nöden och fodrar och tar ut hästarna vilket betyder sovmorgon för min del!! Ställer därför klockan på elva för första gången på säkert sex veckor!


Cålles nya supersöta kompis Theodora (Theodors syster)

Superskön tröja från hööks! Ordinarie pris va 529 kr men efter halva reapriset blev det endast 130 kr. Helt otroligt värt det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback