APERTIF -02 AMIRAL - CHARM

Idag stod stalldag på schemat och vi fick äntligen rida lite och dessutom hoppa! Jag fick rida lilla söta Affe / Alf / flygande köttbullen och han var duktig. Han är som Karin sa väldigt kaxig och gör gärna som han själv vill. Fick ganska ofta ta tag i honom ordentligt för att påminna honom om att jag faktiskt satt där uppe. Pigg och glad va han i alla fall och det var riktigt skönt att inte behöva tveka på om hästen skulle hoppa eller inte.
 
Blev dock lite smått spänd ändå, omedvetet och enligt Karin, antagligen eftersom jag inte har hoppat på väldigt länge och när jag har hoppat senaste tiden så har jag aldrig riktigt kunnat lite på om hästen skulle hoppa eller inte. 
 
Jag tyckte faktiskt att det gick riktigt bra för att vara första gången jag satt på hästen eftersom jag inte är så van att rida, och speciellt hoppa, andra hästar än Cålle. Det enda var väl att jag fick igenom förhållningarna mellan hindrerna lite sent så det blev olika storlek på galoppsprången, större i början och mindre på slutet, och att jag ofta la in ett extra så att han inte skulle springa iväg.
 
Dessutom tappade jag ut bogen lite i svängen mot ett hinder som vi då kom lite snett på. Vi hade tyvärr väldigt ont om tid så hann inte hoppa om banan, det var lite tråkigt när jag äntligen tyckte att det var roligt att hoppa igen...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback