ALLA DESSA DAGAR SOM KOM OCH GICK INTE VISSTE JAG ATT DET VAR LIVET

Lång men lugn dag. Har knappt gjort något alls på lektionerna känns det som utan mest bara kollat runt på hastnet istället eftersom jag redan va klar med det mesta. Fick sluta engelskan ungefär tjugo minuter tidigare, pratade lite med fritid och kom väl hem ungefär halv fem. Pratade lite och så och ungefär halv sex stack vi iväg till stallet. Fixade allt där och red sen lite lugnt. Tack gud för att det finns ridhus! (även om jag alltid har klarat mig utan det är det riktigt skönt faktiskt, jag har blivit bortskämd)
 
Jag glömde minna sporrar och hästen var allmänt dryg, gick inte framåt, latade sig och ville inte jobba. När det dessutom kom in en liten shettis i ridhuset skruvade alla hästar upp sig och trollis ville inte vara sämst! Först var han livrädd, sen hoppade han lite i luften och till slut så galopperade han på stället för att komma till shettisen och vägrade gå åt det håller som den inte gick åt. När den hade gått lugnade han ner sig lite igen även om han fortfarande var väldigt dryg. Han släppte i alla fall högersidan bra mycket fortare idag än tidigare även om jag inte alls får det stöd jag vill ha på vänstertygeln. På slutet blev han mjuk och fin så vi struntade i den jobbiga galoppen och avslutade där istället. Det blev ett lugn ridpass helt enkelt.
 
När vi var klara i stallet, hade fodrat osv var klockan tio i nio och jag fattar inte vart tiden tog vägen?! Jag och Frida hade tänkt handla men det blev inte riktigt så eftersom både ica och hemköp stänger nio så vi får hoppas på att vi slipper gå imorgon istället. 
 
Dessutom verkligen älskar jag att det blåser in i vårat kök så det är pisskallt där och dessutom har det blivit väldigt kallt i resten av boendet också. Jag tror att jag är sjuk eller nåt för så här mycket har jag inte frusit på evigheter. Saknar min fina lilla mysiga brasa där hemma. 
 
bild från kidnappningen av hildur igår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback