MADAME -07 RAMBO - IRCO MENA

Idag hade vi nivåtest på eftermiddagen. Hade mot min vilja fått en skolhäst, tydligen en snäll en som jag tydligen kunde behöva. Börjar ridpasset med att nästan åka av för att hästen bockar. Aja, galopperade ett bra tag så hon fick springa av sig lite och då blev hon lugn och duktig. Hon tyckte att det va roligt att hoppa och det va ju bra. 
 
Jag tyckte faktiskt att det gick bra, långt över förväntan i alla fall! Det blev lite korsgalopp på nåt ställe som vi inte riktigt hann fixa och nåt halvt galoppsprång här och där, kombinationen blev ju inte så himla bra, hamnade fel, hon tog ett halvt galoppsprång till och kom jäätenära vilket gjorde att det blev väldigt långt inne i kombinationen. Jag låste dessutom min hand lite i början, antagligen på grund av att jag har blivit lite osäker och dessutom aldrig hade suttit på hästen förut och inte hade en aning om hur hon va. 
 
Fick dock samma poäng på henne på stilbedömningen som jag fick på Cålle sist. I och för sig hoppade jag och Cålle 1.15 och idag hoppade jag 90...
 
söt är hon i alla fall
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback