HANDLA SOM OM DET DU GÖR SPELAR ROLL

Åkte gratis även idag och nu är jag klar med teorilektionerna. Så himla skönt. Bara börja plugga nu då och försöka bli lite duktig på att köra också. 
 
Kom till stallet och båda hästarna var redan skodda, helt otroligt! Igår förstörde hovslagaren hela min dag och idag räddade han den. Hästarna fick gå ute i hagen och mysa i solen medan jag mockade och packade mat och sedan var det dags för ridning. 
 
Började med älgen och red henne på utebanan. Bråkade med henne i typ 50 min eller nåt innan det gick att rida hyffsat bra. Fick som tur va låna en håltång till slut så jag kunde korta martingalen igen. Hon blev lite sur i början men sen blev det bra mycket bättre. Kände dock aldrig att det blev bra. Håller hon inte på med sin skutt och galoppfattningar så ligger hon på jättejättemycket på bettet och bara drar. Försöker göra övergångar ofta, halvhalter,  förhållingar osv och inte sitta och segdra men hon fattar inte så mycket. Kan ta tag i henne ordentligt en gån goch direkt när vi sätter igång igen så drar hon iväg. Måste komma på nåt för att få henne att lyssna och måste komma på varför hon håller på som hon gör. Efter typ en och en halv timme fick det räcka och då kunde hon faktiskt skritta till och med.
 
Zahara fick gå i ridhuset idag så hon skulle kunna koncentrera sig. Hon skötte sig riktigt bra, även fast det bara blev ett ganska lungt ridpass för att jag av någon anledning fick så otroligt ont i magen så jag knappt kunde gå. Vetefan vad som hände. Hon jobbade på bra i alla fall, gick fram bra (förutom i nån övergång till trav som hon tjurade ihop i) och sökte sig neråt nästan direkt. Hon gick dessutom mycket stadigare i form och var väldigt positiv och fin :) 
 
Fodrade och gick hem och nu har jag till och med sällskap på boendet igen. Imorgon har jag för första gången det här lovet sovmorgon, och det är välbehövligt. Nu tänker jag alltså sova, och gärna inte vakna på ett bra tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback