DRÖM STORT, FÖR DRÖMMAR BLIR TILL MINNEN OCH FAN, DET ÄR ALLT JAG LEVER PÅ

Gick upp vid sju imorse, fodrade, gick hem, hann precis somna innan klockan ringde, gick till stallet och släpte ut hästarna, gick hem, sov och gick inte upp igen förns vid ett nån gång. Fick skjuts till stallet vid två ungefär, tog in hästarna och sen tränade jag och älgen lite hoppning för Therese Thor.
 
Älgen skötte sig bra och det gjorde jag också. Galopperade på volt över tre bommar, samt hoppade lite diagonaler som uppvärmning, en med bom, hjälphinder, ett galoppsprång med en bom mellan till ett räcke och en bom, kryss, bom. Bra träning för att få henne att vänta då jag kunde hålla i henne ett extra galoppsprång när hon försökte dra och hon fick hjälp av bommarna om det blev fel då. Hoppade även en serie på långsidan med tre små oxrar med ett galoppsprång mellan. Där fick jag jobba ganska mycket med min sits, både för att få tillbaka henne och för att jag kniper fast knäna endel på henne. Fattar inte varför jag gör det när jag rider henne? Fick även hoppa en liten bana och det slutade med att vi hoppade diagonalen med räcket och en till diagonal med galoppbommar till en kryssoxer där jag också fick träna på min sits. Hon hoppar ju så otroligt mycket, flyger som en liten vante. Fick till två riktigt bra språng där på slutet i alla fall och då var hon trött så vi avslutade där. 
 
Gick heme n sväng och åt lite, gick tillbaka till stallet, mockade och fixade allt åt älgen och den gula och fixade sen Karros häst. När jag var klar hade jag en timme kvar till kvällsfodringen så jag satt mig och kollade på Louise Haaga träningarna tills klockan blev åtta, fodrade och gick hem.
 
Nu har jag precis ätit upp restarna av laxpastan igår, pratat med mamma och pappan om foder och jobb och hovslagare som inte går att få tag på osv, druckit upp Andreas cola och nu tror jag minnsan att jag ska gå och lägga mig. Imorgon får jag lite sovmorgon innan jag ska in till körskolan för lite teorilektioner.
 
hittade en bild på min lilla trollunge från klubbens tävlingar i somras som Johnny Lundgren har fotat. fint med pappas för stora tröja och allt, så går det när man gömmer tävlingströjan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback