DESSA HÄSTAR ALLTSÅ

Gick upp vid åtta imorse för att hjälpa Malin ta ut hästarna och fixa stallet på förmiddagen. För det första fick jag mocka ur en massa pissblött spån och hö ur älgen box eftersom den var vattenfylld under natten och sen var den gula helt dum i huvudet när vi skulle gå till ridhuset. Jag fattar verkligen inte vad hon höll på med. Reste sig mot mig (inte inte lite heller utan riktigt högt), slog med frambenen mot mig, sprang rätt över mig, kunde inte gå rakt fram, sprang på sidan och runt runt hela tiden och gick inte att flytta överhuvudtaget. Imorgon måste jag verkligen se till att orka ta på repgrimman och gå upp på ridbanan ochträna lite ledarskap och så med henne. Annars skötte hon sig ganska så bra när jag red, inte så bra som hon har gått men normalt typ.
 
Älgen går faktiskt nästan att rida nu. Hon håller inte alls på och dummar sig lika mycket och går att jobba i alla gångarter. Avslutade henne, slängde ut henne i hagen och putsade av alla grejjer inför banhoppningsträningen imorgon. Nu ska jag slänga mig i duschen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback