DU VET VAD JAG FLYR FRÅN MEN INTE VAD JAG LETAR EFTER

Har haft en mysig helg i Falerum som började med ett besök på Charlies. Där fanns det lite för mycket grejer att dreggla över och jag fick med mig ett fint nytt blått JW schabrak åt Cålle och två par KL-strumpor på rea. Visade sig däremot att det var låga strumpor, alltså inga ridstrumpor, så det sög ju....
 
Igår stod vi lite för länge i spöregnet och försökte få in en liten bebis i lastbilen. Det slutade med att vi fick lyfta in henne, toker. Sen fick vi nästan lyfta ut henne också. Jag och Maja tog en mysig ridtur, jag red barbacka och Cålle var inte alls så spänd som han har varit på Vreta senaste tiden. Däremot var han precis lika livrädd för kossor som vanligt. Knäppa lilla häst. Kvällen slutade med en supergod kladdkaka och film.
 
 
Idag tävlade vi i lervälling, allting är jätteskitit men hästen var i alla fall hyffsat lätt att hålla ihop. I första 1.10 var han ganska så dum och stannade utan någon som helst anledning på trean, en vattenmatta. Tror att det kan ha varit lite för att den var så tidigt i banan så han inte hade hunnit komma in i det riktigt men det verkade inte heller som om han var så speciellt rädd för den egentligen. Sen rev han två till vilket var ganska så onödigt. 
 
I andra 1.10 gick det däremot bättre. Han var jättefin i grunden, tittade på ett hinder vi red förbi i en ganska snäv sväng till tian vilket slutade med en jättekonstig sväng, en ryttare i lite obalans, vingel och dåligt avstånd. Han hade behövt hoppat nästan stillastående och det var en oxer så han vågade inte riktigt. Sen rev han elva, ett räcke, och det var mest bara ganska onödigt. Det slutade i alla fall med en femteplats, ärevarv på en väldigt väldigt stor häst (lilla Bamse :)), min första gröna rosett någonsin, en plakett och lite morötter till trollis :D Hoppas för allt i världen att han faktiskt är på väg tillbaka nu men vågar heller inte hoppas på för mycket eftersom han är tillbaka på Vreta och Sjögestad nu...
 
 
Imorgon har vi studiedag men inte får jag sova för det, klockan nio åker jag och Lovisa mot Gamleby för att förhoppningsvis hitta en fin liten häst. Spännande! Nu ska jag sova så mycket jag kan, fattar inte varför jag är så himla trött...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback