MEN VI KAN TA OSS HÄRIFRÅN OM DU VILL NÄR DU VILL

Försov mig till kvart i sju, slängde på mig kläderna och slängde i mig en macka och sen sprang jag och Frida iväg till skolastallet eftersom vi började jobba klockan sju. Dagen har bestått av att fodra, lägga på täcken, packa höpåsar, gå fram och tillbaka fram och tillbaka fram och tillbaka osv med alla hästarna till hagarna, mockat, sopat, krattat, packat lite mer höpåsar, haft 45 min lunch istället för två timmar, duschat en häst, gått fram och tillbaka fram och tillbaka fram och tillbaka med alla hästar in från hagarna igen, tagit av täcken och fodrat. Har lagom ont i fötterna nu av dom där jäkla skorna. BLÖÖÖÖ
 
Cålle fick gå lite mjukgörande ute i skogen. Han var ganska så spänd men gick ändå ganska bra att jobba. Han var däremot väldigt pigg och taggad och blev nästan stark, det brukar han verkligen inte vara! Han skötte sig hyffsat i alla fall, tills det dök upp like kor. Då blev allt livsfarligt, han blev jättespänd och stressad och vi hamnade i diket några gånger. Fattar inte vad det är med den hästens ko-fobi?!
 
Nu har jag påbörjat och nästan avslutat min debattartikel, det känns bra. Och annars så händer inte så mycket. Imorgon är det skola igen, sen är det tävling hela helgen och (speciellt) på lördag ska hästen se till att visa sin allra bästa sida!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback