JAG FÖRSTÖRDE ALLT MIN UNDERBARA VÄN

Sov lite längre än vad jag hade tänkt (även om jag inte sov så mycket eftersom jag vaknar till och från hela tiden från typ halv sju - sju...) och gick upp ungfär elva. Åt lite frukost och gick sen till stallet och mockade och packade mat åt båda hästarna innan jag red.
 
Både Cålle och Kelvina fick går lite lugnt på slingan. Dock tyckte Cålle att det var jätteroligt att galoppera jättefort och tävla med en av fölisarna och dens mamma, så jag släppte honom på rakstäckan och då jäklar gick det undan, det är sällan har får upp sån fart som han fick idag! Det var faktisk nästan så han skulle haft en chans mot Bella. Sen fick han rulla på i den farten han ville i ganska låg form, och han är riktigt fin nu och hyffast jämn i båda sidorna. Dock hade vi lite problem med en tjurig och envis häst som gärna bytte till vänster galopp och inte så gärna bytte tillbaka till höger galopp. Tur att jag är ännu envisare.
 
Kelvina var det första gången jag satt på, så det tog ett tag innan vi kom på varandra. Hon blev fin efter ett tag i alla fall även om det ett tag där kändes lite som om hon skulle dra av mig fingret med gramanen ;) 
 
så här ledsen blev Cålle när vi skrattade åt honom när han provade
en huva med extra långa öron. Bör kanske tilläggas att han
har typ ponnyöron stackarn...
 
Nu väntar plugg resten av kvällen, djuren biologi och körkortboken kallar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback