BALANSERAR UTAN BALANS OCH TRILLAR DIT OFTARE ÄN INTE

Gick till skolastallet till kl 8 imorse och det visade sig att jag inte hade behövt jobba. Blev däremot så att jag jobbade ändå för att nån annan sjuk människa gick hem istället. Idag har det regnar exakt hela dagen och vreta har kryllat av kor som har haft koutställning i ridhuset = hästarna har varit ganska så livrädda. Insläppet blev därför lite kaotiskt men det gick faktiskt ganska bra ändå. Tur att inte alla hästar är lika livrädda för kor som min häst. Tyvärr blev det också som jag frukade med det här regnet, förkylningen är värre och febern börjar smyga fram igen... Tuuuupisk, hoppas på bättre väder imorgon helt enkelt.
 
Efter ungefär sex timmar i stallet och två timmars lunch var vi ganska så genomblöta och hade dessutom våra egna hästar kvar att fixa. Då kände jag hur skönt det faktiskt är att bara ha en häst. Han fick i alla fall gå i skritten medans vi mockade och packade mat och sen tog vi oss en liten tur på slingan. Vi busade mest bara men det är helt okej det med.
 
Nu är det mesta packat tror jag, jag ska gå igenom allt en gång till så jag inte har glömt nåt, städa rummet och plugga. Imorgon börjar vi jobba vid åtta igen och klockan sju går mitt tåg bort från det här jävla regnet. 
 
(Fick precis en update hemifrån, snökaos och mamman ser knappt vägen och trots det så gör det mig lycklig!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback