MAN FÅR INTE LEVA OM SITT LIV DET ÄR DET SOM ÄR SJÄLVA GREJEN

Hade som sagt sovmorgon idag och började inte förns halv tio. Klockan stog på nio och klockan åtta blev jag väckt av någon som ringde tre gånger och sökte mamma och sen tydligen inte äns ringde mamma. Hade tjugo minuter senare precis somnat om när någon knackade på dörren (det visade sig vara Malin som skulle berätta för mig att det snöade men det visste ju inte jag då), orkade inte gå upp och somnade efter cirka en kvart om ingen för att bli bombaderad av sms. Kände att den här dagen sög ju innan den knappt hade hunnit börja, ända tills jag drog upp rullgardinen och det snöade ute!!!! ÖVERLYCKLIG!!!!!!!!! 
 
Sen har dagen forsatt med lektioner till två och sen träning halv tre som jag och hästen tillbringade genom att stegra, hoppa på bakbenen, gå på bakbenen, galoppera bakåt, hoppa åt sidan över hela ridhuset osv. Väldigt trevligt. Undrade lite vd som hänt med min häst, om någon bytt ut honom eller om han helt plötsligt blev många år yngre. Efter ca. 45 minuter av stegringar och allt sånt kunde han tillslut i alla fall gå förbi den där kortsidan, även om det skedde med huvudet uppe i vädret och en superspänd häst. Vi slutade där i alla fall för när han höll på så gick det inte riktigt att få tag på honom och jobba honom ordentligt men han gick i alla fall förbi det där läskiga stället. Känns väldigt roligt att få lägga en hel dressyrträning på att få min nio-åriga lydiga lilla häst att gå framåt men antagligen beror det på att dom har fått gå in så tidigt senaste dagarna för att hästar kan tydligen inte vara utomhus när det regnar eller snöar. Han är verkligen jätteledsen och arg stackarn. Till och med så att han stampar fötterna i backen efter varje stegring. Tur att han får komma hem snart!
 
Och tur att det har snöat hela dagen och att snön fortfarande ligger kvar!!! Annars vore även det här en skitdag men det är det ju inte nu. Tänk vad lite snö kan göra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback