HOPP ÄR EN ILLUSION ATT FALLA ÄR EN TRADITION

Veckans fredag var nog den bästa dan på riktigt riktigt länge. Började med sovmorgon för vi började inte förns halv tio om vi inte absolut ville gå på svenskan (och det ville inte jag), några timmars entreprenörskap, djurens biologi efter lunch och inställd matte (som annars är ca en och en halv timme), uteritt med Hildur en sväng, pyssla med hästen så han blev riktigt fin inför tävlingen, pussa på honom och sen gå hem till fredagspizzan och trocaderon. MYS!
 
Hur tävlingen gick vill nog ingen veta, inte jag i alla fall. Vi stannade i alla fall ut oss i 1 m och strök oss i 1.10 efter att han stannat några gånger på räcket på ca. 1 m. Ska försöka kolla upp honom så att vi i alla fall vet om han har ont nånstanseller om det bara är att han inte trivs och att det blir för mycket press och hoppning. För något är väldigt fel. Åt pizza igen för lite tröst sådär och på kvällen åkte jag, Malin, Frida och Serina in till Linköping för att kolla på Twilight och jag blev fett besviken på slutet. Tråkiga filmer. 

 
Kom hem strax efter tre, somnade väl strax innan fyra, gick upp halv åtta, stressade in mig några godisar i hop om lite energi, jobbade i skolstallet till 12, åt resterna av min tröstpizza och lite godis, fixade stallet, jobbade i skolstallet till strax efter 16, red ut på hästen (han är bäst och väldigt gosig) och kom tillbaka till boendet 18-18.30, lagom trött, med hicka och otroligt ajaj i fötterna. Åt ännu mer godis och avslutade med en ikea-pizza. Det är ju jävligt tur att jag har gått fram och tillbaka fram och tillbaka med alla hästar typ hundra gånger, mockat en jäkla massa boxar, sopat en massa och allt annat så jag kanske förbrännde lite av alla onyttigheter jag har ätit i alla fall.
 
På tisdag är det clinic för Johan Spets och jag rider Cleo så att trollis slipper hoppa nu ett tag och förresten så kan ni ju klicka på den här bilden också och kolla in vårat fina företag och så kan ni ju följa oss på facebook också!
 

Kommentarer
Philippa

Hej! Nu har jag första frågestunden på min blogg, kika gärna in och ställ några frågor, please :)

Direkt länk: http://fourfux.blogg.se/2012/november/fragestund.html#comment

Tack på förhand!

2012-11-19 @ 16:00:10
URL: http://fourfux.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback