MAYBE IT'S NOT MY WEEKEND BUT IT'S GONNA BE MY YEAR

Det blev så att jag och Cålle åkte med Elin och Maja till Falerum i fredags efter orientering, brännboll och dressyrträning i värmen. Vi fixade hästarna och sen åkte vi till nån sjö där borta och träffade lite människor. På lördagen släppte vi ut hästar, fixade stallet, packade upp alla Elin och Majas grejer eftersom dom ska flytta hem (:( ) och så började dom packa upp och sortera kläder och så. På kvällen red vi hästarna och Cålle var fin. Han var lite jobbig i vänstersidan men blev bättre mot slutet. Vi lånade Nores lilla tredelade bett med fasta ringar och det gick han fint på. Får se om jag köper ett tvådelat eller ett tredalat med fasta ringar. Vi smörjde och packade alla grejer och i imorse bar det av mot Gamleby för tävling halv åtta. Elin startade Stalle i 1 m där han va felfri och 1.10 och Knaken i 1.10, Maja startade Nelly i 1.10 där hon kom trea och i 1.20. Jag och Cålle hoppade bara 1.20 idag.

Han va riktigt fin, hoppade jättefint och kändes väldigt bra. Resultatet var inte ritkigt lika bra däremot. Han stannade på trean pga en lite konstig sväng som jag borde ha varit noggrannare i och dessutom stod det en fyrhjuling utanför staketet som var viktig att kolla på så han fattade inte riktigt att det va ett hinder där. Jag borde ha märkt det men jaja..., Sen rev han sista också där det blev lite långt för honom så han blev lite flack. Jag är jättenöjd med honom men lite sur över resultatet, vi vill verkligen ha den där nollan nu!! Men han går så himla fint och har inte alls några problem med 1.20 så nollorna borde verkligen komma snart.

Nu är nästa tävling inte förns våran tävling 20-22 juli om vi inte hinner till Alsen 5-6 juli, vi får se hur när vi kommer hem från Italien och så. Hoppas på nolla på vårna tävling annars, det var där vi fick våran förra.


ser ni hans nya fina tävlingsskydd? han invigde dom idag och han tyckte dom va fina! :D




jag tyckte att det va jätteroligt att dom hade träd på banan och cålle tyckte att det va jätteroligt att banan va 120x70 m!




enda hindret vi faktiskt kom riktigt fel på va muren (därav det lite konstiga språnget) och enda hindret vi faktiskt va i (tror jag) va sista.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback