COURAGE DOESN'T ALWAYS ROAR SOMETIMES COURAGE IS THE QUIET VOICE AT THE END OF THE DAY SAYING "I'LL TRY AGAIN TOMORROW"

Så himla hemskt jobbig och värdelös dag. Blöööööö. Skulle röjsåga i hagen men min röjsåg gick sönder så fick rensa ogräs på dressyrbanan istället, red inte riktigt bra på träningen och gjorde inget åt det vilket irriterade mig väldigt mycket. På slutet gick det ju bra i alla fall och det hela började med att jag höll på att åka av. Fast ändå inte. Sen hade jag stalljour och fick städa en massa mer. Fattar inte ens varför vi har det för dom har inget som vi kan göra. Vi halv sju var vi äntligen klara, Malin var snäll och skjutsade upp mig till ica så jag kunde ta ut pengar till hovslagaren, sen gick jag till stallet igen, mockade åt trollis och mockade hagen.

Nu är APL-rapporten på riktigt klar, biologiprovet sitter förhoppningsvis lite, hagen är mockad, all stalljour på skolan klar, packningen till Cålle påbörjad och all min tvätt tvättad.

Imorgon ska jag alltså bara göra klart drömstallet, tränings- och målplaneringen, städa rummet, rensa kylen, frysen, lådan och skåpet, packa alla mina grejer, packa alla Cålles grejer och lämna tillbaka alla skolböcker. På fredag ska jag mocka ur boxen och slänga ut en massa i stort sett helt nytt spån för vi får inte spara det och sen är jag förhoppningsvis klar för att lämna det här stället några månader. Det ska bli så väldigt skönt för jag är så trött på allt just nu och den här veckan har varit den värsta på riktigt riktigt länge. Fast jag kommer ju sakna alla korkade söta människor...

Nä, nu är jag bara less på allt och jag behöver verkligen sova!

på vreta sover man i korridoren i brist på annat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback