I JUST NEED SOME TIME IN A BEAUTIFUL PLACE TO CLEAN MY HEAD

Igår tillbringade jag, pappa och världens bästa trollis alltså dagen i bilen. Och för en gångs skull sov jag nästan ingenting. Istället pratade jag med pappa och läste lite mer än en halv bok. Och åt godis såklart, det hör liksom ihop med att åka bil långt.


tittade upp från boken och kände till slut igen mig.

snöfritt men precis lika bra ändå.

och så drack jag god lemonad till kvällsfika.

med bra fakta i korken.

Idag gick jag upp strax innan åtta, släppte ut hästen och åt lite frukost. Sen fick jag hjälp av pappa och aston (mest aston) att köra upp allt hö, spån, havre och sadelskåpet till stallet och göra i ordning där. Yras box är nu mer sadel- och foderkammare och jag saknar hennes gnäggningar och hennes yoga på morgonen. Vid halv tolv skämde jag bort äppelskrutten lite med pytt i panna framför tv för det tyckte jag att han förtjänade.

och det här blev min lunch innan jag tog trollungen på en ridtur. Vi red dressyr på grusvägarna, ner mot Vällviken, upp på andra vägen, över stora vägen, kort kort galopp där vi brukar galoppera full fart för det blev så lätt att hålla igång galoppen när han var taggad på fart. Sen red vi ner mot Rörön och in på gammellansvägen. Hoppade över några träd som hade ramlat över vägen och travade av i snön som låg kvar. Det tyckte trollis var lite jobbigt för då var han tvungen att lyfta på fossingarna.

Nu är stallet helt klart och jag har ingen aning om vad jag ska göra resten av dagen. Ikväll får jag pappas supergoda lax och klyftpotatis och förhoppningsvis kommer Ingela hit och bakat kladdkaka med mig! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback