I MAY NOT BE THERE JET BUT I'M CLOSER THEN I WAS YESTERDAY

Älsklingen var världens bästaste i helgen! Jag har däremot mått skitdåligt men efter att ha proppat i mig ett antal ipren har det gått bra att rida ändå. Jag är otroligt glad över att näsblodet har väntat tills idag också.

Vi har haft lite otur men trollis var så väldans fin så jag är jättenöjd ändå! I 1.10 i lördags hade vi snabbast tid av nästan 100 starter men jag fick inte riktigt fram honom ur svängen in i kombinationen så han räckte inte riktigt över oxern och rev den. Det räckte i alla fall till en 23:dje plats och en vit rosett. Och nu kunde jag rida honom i 1.10 ungefär som jag har ridit honom i 1 m förut.

I 1.20 på lördagen fick han det nästan kort i kombinationen vilket är helt otroligt. Han rev i alla fall räcket ut och sen rev han en oxer som vi kom lite nära på också. Annars var han väldigt fin.

I 1.20 på söndagen var han helt otroligt fin och jag tyckte faktiskt att vi hade förkänat att få en nolla där. Men tyvärr snuddade vi räcket ut ur kombinationen lite och då ramlade det såklart. Det är inte ofta vi har tur med sånt faktiskt... Men han är så väldans fin och hoppar jättebra så om han blir lite duktigare på att dra upp tassarna kommer nog nollorna när som helst nu.

Jag vet inte riktigt vart minneskortet till min filmkamera är men så fort jag får tillbaka det så kommer det lite filmer också :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback