take a breath and let the rest come easy

Jodå, träningen gick väl ändå. Han var pigg och glad, tyckte att bakbenen skulle vara uppe i luften även mellan hindrena större delen av passet och sköt mi gur sadeln. Men det var ändå bättre än i tisdags. Så det är ju bra. Han var faktiskt fin fast det känns ju inte riktigt så eftersom han sköt mig så mycket ur sadeln och på nåt vis liksom drar han mig framåt i landningen så jag tappar balansen lite. Men det är väl bra träning helt enkelt. Vi bjuder på den här fimen också. Jag älskar mina charmiga stora stövlar (dom enda som passar på foten), min fina sits över hindrena, och mina fina ljud jag gör när han hoppar mig ur sadeln och hur jag skrattar efter varje hinder för att kändes bara så dåligt så jag kunde inte göra annat än skratta.
i helgen ska jag klippa klart stackars lilla hästen och frisera honom. Jag ska också testa att rida med stigbyglar och se hur det går. Förhoppningsvis känner jag inte så mycket när jag väl kommer in i ridningen. Hoppas! Nu ska jag fortsätta plugga fodersmältning och allt sånt.

Kommentarer
Tania Aalto

Bra gjort att rida utan stigbyglar på en busig häst med bitvis "skuttiga" hopp. :)



Bloggtävling! http://stensholmen.wordpress.com/2012/01/21/vad-ar-snyggast/

2012-01-21 @ 20:19:47
URL: http://stensholmen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback