SHE TURNED HER CAN'TS INTO CANS AND HER DREAMS INTO PLANS

I måndags sov jag halva dan, trött som bara den efter kanske en eller två timmars sömn på tåget. Gick till stallet och pussade på min lilla trollunge. Vi tog en mysig barbacka tur ut i skogen och jag kom helt plötsligt att tänka på hur underbart det var att bara rida rakt ut i skogen hemma och med jone så jag bestämde mig för att göra det. Det kändes dock lite riskabelt att inte följa någon stig alls eftersom jag verkligen inte kan skogarna här så vi följde någon liten stig, kom ut på en grusväg efter ett bra tag och var tydligen i Högåsa. Vart nu det ligger. Det visade sig att det inte alls var så jättelångt från där jag tänkte att vi skulle komma ut, vi behövder bara  korsa några lägdor så kom vi fram till elinvägen. Den ridturen tog nästan två timmar, och så otroligt mysigt det va!


Igår red jag ut med Frida, Tove och Ellen fast Tove vände efter ett tag... Vi red en liten tur i skogen och sen var allt lerigt. Det är dessutom ungefär som april här, idag tränade jag i t-shirt och vi grillade till halv elva på kvällen. Igår skrittade jag av i t-shirt, hade tygskor, gjorde i ordning hästen ute, stod ute och smörjde och gick med uppdragna ärmar och uppknäppt jacka till sju på kvällen i stallet. Härligt med vår men vart tog vintern vägen? Jag har haft ungefär fyra veckors riktigt vinter den här vintern, inte okej!!

så här fin var trollis idag innan träningen. han hoppade föresten som bara den och sköt mig ur sadeln en massa! :D

I slutet av mars åker jag och mamma förmodligen mot italien på bröllop. Helt underbart det med. Sen hämtar vi nog upp cålle på hemvägen och så är jag hemma hela april hoppas jag. Dit är det bara typ fyra veckor, sen är  vi hemma ungefär fyra veckor och sen är det bara sex veckor tills vi slutar. Alltså 14 veckor till sommarlov! Det är ju ingenting nästan. Då drar vi till italien igen. Men så bra! Fast oj så jag kommer sakna trollis...


Jag gillar vårat nya schema föresten. Så otroligt mycket bättre än i höstas! Och från och med nästa vecka har vi dessutom sovmorgon på fredagar.

Så bra allting var just nu kände jag. Och osammanhängande. Jaja. Nu ska jag sova. Godnatt.

Kommentarer
Joey

JA YRAN 2012!!!!!!!!!!!

2012-03-01 @ 15:06:51
URL: http://afacade.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback