SÅ SNURRAR MIN JORD IGEN

I söndags efter jobbet hade vi alla ganska jätteont i fötterna och en otrolig träningsvärk i vaderna kan jag säga! Powernappade 5 min i soffan innan vi gick till stallet och fixade och precis när jag skulle sadla hästen kom pappan. Red igenom hästen en kortis och sen åkte jag och pappan och åt pizza innan vi åkte tillbaka till stallet för att packa in allt i transporten. Det var precis att det fick plats men strax efter nio var vi klara och åkte hem för att packa det sista, göra lite armband och sova. 
 
 
Halv sju igår gick jag och pappan upp och packa in allt i bilen och åkte vidare till stallet för att mocka och fixa det sista. Ungefär klockan åtta kom vi iväg och efter tio timmar i bilen var vi äntligen hemma! Helt otroligt vilken duktig häst jag har! Vi skrittade ett varv runt lägdan och sen gick vi och la oss.
 
 
Idag har vi firat Axel som fyller nio år. Hästen fick gå ut halv åtta och sen somnade jag i soffan. Vaknade ungefär elva och gick ut och fixade stallet och packade upp. Skotern va min vän och hjälpte till. När stallet var klart tog jag och hästen en mystur i halsringen bara för att upptäcka att dom har tagit nästan all våran skog och förstört våra ridvägar :( Men det var mysigt ändå!
 
 
Vid tre åkte vi in till momma för att fira Axel ännu mer, åt massor med god mat och ännu mer gott krus. Nu ska jag krypa ner i sängen och kolla på en film tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback