JULI 2012

Efter nästan bra precis en månad kom vi hem igen, sex länder på fyra veckor. Sverige, Tyskland, Schweiz, Österrike, Italien och Danmark.
 
 
Hämtade upp hästen i Uppsala. Han hade massor med mat att äta och det hade vuxit gräs i stallet.
 
Den 6 åkte vi till Alsen på tävling bara för att någon gång ha möjlighet att hoppa innan Brunflos tävlingar, startade 1.10 och hästen hoppade bra men tänkte stanna på lite vattenpuffar, tryckte över honom, insåg att det var tur att det var långt till femman för att jag skulle tappa tyglar och stigbyglar och allt i det konstiga språnget och plötsligt stod jag på backen utan att knappt ha nuddat backen innan. Förvånad? Ja. Men det blir väl så när man inte har suttit på en häst på över en månad kanske.
 
Det där var dessutom första gångne jag åkte av Cålle på tävling, och pappan missar hela avramlingen?
 
Hade popcornkrig med Linnea, Josefin och Marcus.
 
 
Tältade, grillade och fiskade (utan större framgång) med fina vänner.
 
Dödade brännässlor.
 
Hittade nostalgi.
 
Målade hinder och loppisskyltar.
 
Och så pusslade vi in allt i transporten och åkte till Östersundstravet för att jobba och tävla i fyra dagar.
 
Åt salt och vinägerchips och drack päronsoda i väntan på John Hickey som hade räknat fel och trodde att han var framme när han var i sundsvall.
 
Och så drog tävlingarna igång och vi jobbade stenhårt i fyra dagar. För mig och Cålle gick det väl inte jättebra även om vi fick några hyffsat bra rundor. Vi gjorde lite klassbyten och hoppade 1 m - 1.15 istället för 1.10, 1.20. Nollade en 1 m och kom femma, precis utanför placering. hade fem fel i 1.10, 0+4 fel i 1 m och kom trea, 0+4 i 1.10 omg 1 i junior DM, vilket gjorde att jag hade en bra chans till sista omgången men klantade mig otroligt mycket i 1.15 som var omg 2 i junior DM  och drog på oss 8 fel, vilket var helt mitt fel. 
 
Och så köpte jag biljett till yran efter att länge ha haft beslutsångest mellan yran eller tävling på näset.
 
Och hade typ världen bästa yran någonsin fast att jag missade presidenttalet.
 
Fast sen var det ganska härligt att komma hem och pussa på bästa trollungen också.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback