APRIL 2012

 
Första april byggde småbröderna kojor och hästen trivdes bra med att va hemma igen.
 
 
Biffen var söt och det kom snö igen!
 
 
Sen var det dags för påskmaskeraden på grabbarnas skola och en klädde ut sig till katten medan en var en colaburk.
 
 
Hästen var rädd för bisonoxarna (som har funnits där heeela tiden han har varit hos oss) och dessutom red vi runt i snöstorm.
 
Jag och bästa pojkarna åkte upp till bydalen igen och då stod alla på brädorna, i alla fall en del av dan innan vissa gav upp.
 
 
Och den 7 fyllde jag 17 och fick ett fint vykort från Italien.
 
Några dagar efter bjöd Josefin och Linnea på finmiddag och bio. Vänligt av dom!!
 
 
 
 
 
 
Sen baka jag, Josefin och Sara kladdkaka och skulle ta fyrhjulingen till Michaela för att överraska henne. Fyrhjulingen sammarbetade som vanligt inte så mamman fick vara snäll och ställa upp och skjutsa.
 
 
Sen va det fint väder igen och snön va nästan helt och hållet borta och jag skurade bort mossa från taket på transporten på en vinglig stege.
 
 
 
 
 
För den 14-15 åkte vi iväg till Tirmå och hoppade 1.10 med en dubbelnolla och tredjeplats och 1.20 med ett ner på lördagen och 1.20 med ett ner och ett tidsfel (otroligt tajt tid, en eller två som klarade sig utan tidsfel) och en fjärdeplats på söndagen. Hästen var otroligt fin och duktigt och vi kände att v ihade hittat tillbaka till vårat gamla jag igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen var det dags för praktik och jag mjölkade getter, matade supersöta killingar, busade med söta hundar och red underbara kallblod i westernsadel. Fyrhjulingen var min vän och med den sladdade jag fram och tillbaka till jobbet i snön, även fast den väldigt sällan sammarbetade med mig och väldigt ofta vägrade starta.
 
Också fick jag en underbart fin säkerhetsväst av pappan om jag lovade att forsätta rida med väst även efter att jag fyllde 18.
 
Och där nån gång (innan västen tydligen) åkte vi till Alsen och vann 1.10 och gjorde våran finaste 1.20 runda någonsin medan pappan filmade läktaren, tyvärr med ett otroligt jätteonödigt nedslag som jag faktiskt lägger på hästen för han var väldigt slarvig. Hade det inte varit för det hade vi vinnut även den klassen, med två tiondelar.Hästen var verkligen sig själv igen och han tog tag i vart enda hinder han såg, underbart!
 
Jag och Ingela bakade kladdkaka.
 
 
Och så åkte vi iväg till Östjämten där vi fick en tredjeplats i 1.10 med en helt otrolig häst till första i omhoppningen som sen ledde till lite oflyt som gjorde att tiden ändå inte blev den bästa och i 1.20 fick vi ännu ett onödigt ner som denna gången var mitt fel. Det betydde att vi efter tre tävlingar och sju klasser hade fått med oss fem placeringar, och efter den otroligta svackan vi hade haft ett bra tag kändes det otroligt bra!
 
 
 
 
 
 
Ingela kom och fotade lite och både hon och mamman vågade sig upp på hästen!
 
Sen fotade pappan lite och dom bilderna har ni ju sett typ miljoner gånger så här är en inte lite vacker bild.
 
Sen bar det av ner mot Linköping igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback