THIS COULD BE PARA-PARA-PARADISE


I måndags busade Aston i soffan vilkeT gav den här fina frisyren.
Och på tisdagen fick Biffen agera modell när jag inte hade något att göra.
Det tyckte inte han var så jätteroligt skulle jag tro.
Och igår var Albin en Coca-Cola (han vann dessutom förstapris tillsammans med Dag)
Axel var en cowboy
och Aston var en katt.
Jag åkte in till stan och träffade dom här filurerna.
Och den här. Vi såg American Pie på bio och hade det bra.
Och så åt vi pizza på via grande.
Och idag tog jag med mig brädan och åkte till Bydalen med mina otroligt braiga vänner.
Och så fick jag besök av min stallkompis igen (den där lilla pricken där mitt i nånstans. Han heter stallmusen (istället för husmusen ni vet) men han kallas också Evert. Han gjorde mig sällskap när jag stod och mockade idag och det var väldigt trevligt. Jag och Cålle bjöd på lite havre också.
Och jag som trodde att jag skulle bli hästskötare..., känns som om jag har lite att göra på det här stallet faktiskt.
Och så fick jag det här från Italien.
Så väldans fint tycker jag!


Hästen och jag tog en liten ridtur runt byn idag också (vi måste börja rida alla andra vägar också) och Trollis upptäckte idag att snö som smälter blir till vatten och det vattnet samlas i diken och när det rinner blir det ett väldigt konstigt ljud och då kan man ju faktiskt tro att det där vattnet kan tänkas attackera. Därför gick det inte att på något sätt jobba honom så tillslut släppte vi bara allt som har med aktivera bakbenen, flytta för skänkeln, ställa och böja, samla mm. och busade på riktigt fast att vi hade både sadel, träns, stövlar, sporrar och spö. Så vi galopperade full fart tills ögonen tårades och det var så otroligt längesen vi kunde göra det! Vi såg dessutom 15-20 rådjur som vi galopperade ikapp med lite grann och en räv stötte vi också på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback