JUST PROMISE ME THAT YOU'LL THINK OF ME EVERY TIME YOU LOOK UP IN THE SKY AND SEE A STAR


Snön singlade ner så sakta och fint här på morgonen så jag tänkte att ni går jag ut och rider. Precis när jag hade sadlat klart och hoppade upp sprack himlen upp och solen krypte fram. Skrittade iväg och vi hann inte rida längre än i fem minuter innan det började snöa och blåsa. Jag såg ingenting och hästen fick snö i hela öronen. När man sitter i galoppen med enhandsfattning för att värma handen och blundar för att inte få snö i ögonen, är det då man litar på sin häst eller?

Snön lugnade ner sig efter ett tag i alla fall och då bestämde trollis sig för att at inte galoppera i höger galopp. Ungefär så här var det då:

Jag - Cålle, höger galopp.
Cålle - Nej, vänster är mycket roligare.
Jag - Nej cålle, jag sa höger galopp.
Cålle - Men jag vill galoppera i vänster galopp!
Jag - Nej, nu måste vi galoppera i höger galopp och få loss högersidan också!
Cålle - NEJ. DÅ TÄNKER JAG STÅ HÄR OCH STUDSA UPP OCH NER TILL DU GER DIG!
En kvart senare:
Jag - Cålle ge dig nu, höger galopp!
Cålle - Okej då. *fattar jättebra högergalopp och galopperar jättefint*

Sen hade vi den här diskutionen också:

Jag - Kom Cålle, vi går och hälsar på korna.
Cålle - NEJ DOM KOMMER ATT ÄTA UPP MIG JAG ÄR INTE REDO ATT DÖ
Jag - Men Cålle dom är gräsätare, dom äter inte hästar.
Cålle - DOM KOMMER ÄTA UPP MIG! AHHHHH!
Ebba - Men Cålle ge dig, dom är nästan som hästar ju.
Cålle - SÄG INTE ATT DOM DÄR DJUREN ÄR SOM JAG. TVINGAR MIG INTE ATT GÅ NÄRA JAG TÄNKER INTE
Jag - Jo, Cålle du får i alla fall gå förbi.
Cålle - Okej då, jag smyger sakta sakta förbi så dom inte ser mig och sen SPRINGER JAAAG!

Jag älskar den där lilla knäppisen jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback