lets run away

Så i söndags morgon gick jag till stallet (någon dum människa har gjort punka på nästan allas cyklar) och gjorde iordning min häst. Sen red vi iväg mot Heda ch tävling. Det tog lite mindre än en timme och Cålle gick över bron över Göta Kanal utan problem! Hur tävlingen gick däremot är en annan femma.

I 1.10 var han okoncentrerad och lite flamsig men skötte sig ändå ganska bra. Vi rev trean som stog ganska nära hörnet på långsidan och det var i stort sätt lera där så svängen blev väldigt konstig och vi tappade takten och flytet. Han var inte så fin som han kan vara och jag red inte så bra som jag kan.
Till 1.20 stannade han två gånger på framhoppningen och jag höll på att åka av. Ena gången var helt mitt fel för jag bara släppte honom och gasade mot oxern som låg på ca. 1.20. Andra gången däremot vet jag inte vad han fick för sig. I 1.20 så hade han bra galopp och var taggad men några galoppsprång framför ettan fes han ihop, hoppade rakt upp, rak ner och rev. På tvåan tvekade han och lyssnade inte riktigt fram och på trean, en kombination, stannade han två gånger. Första gången vet jag inte riktigt vad han höll på med och andra gången red inte jag tillräckligt bra. Speakern började prata om nå fel och då blev jag helt okoncetrerad. Tydligen pratade hon om förgående ryttare. Dumt att skylla på det, men. haha. Och tror ni inte att han är jättefin på etta sen när vi hoppar den igen. Såååååååhääääääääär sur blev jag då!

Jag hade i alla fall en jättesnäll hästskötare, Elin och det är också hon som har fotat och filmat :) Tack så mycket för hjälpen! Bilderna är från 1.10 och filmen från 1.20.
Nu har i stort sätt hela stallet ringorm också. Cålle har klarat sig hittills och det vore väldigt skönt om han fortsatte med det. Jag är däremot väldigt beredd på att han när som helst kommer få det. På söndag åker jag till Arnold på praktik och på lördag åker Cålle med Elin och Maja och deras häster till Elin så att dom kan ta hand om honom. Dom kanske tävlar honom på vretas tävlingar också.
och jag kan inte vara förnuftig när det gäller cålle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback