july slipped away from me

Fredagens ridpass
Cålle följde med Elin och Maja hem till Elin idag eftersom jag ska på praktik och Cålle inte får följa med på grund av ringormen. Så jag skulle ha For You på dressyrträningen. Hon hade en sko lös så då fick jag rida Gullan istället. Hon var gullig. Dock var hon väldigt svår att få fart på i början och jag glömde ta med mig ett spö. Duktigt. Fick låna ett spö sen i alla fall och då blev hon riktigt fin. Kände mig nästan som en dressyrryttare, ILLA! Vi red i alla fall mycket på volter och skänkelvikningar. Tycker det är allt i gör på Pernillas lektioner. Det som är bra med henne är i alla fall att man får rida lite självständigt och sköta sig lite själv efter vad man själv behöver och hon hjälper en ändå, för det mesta.

På söndag åker jag till Västerås till Arnold på praktik i två veckor. Vet inte hur jag ska klara mig för jag längtar redan ihjäl mig efter Cålletrollet. Men två veckor kommer nog gå fort hos Arnold. Dessutom kanske jag åker tillbaka tidigare också, för jag kommer att jobba 80 timmar ganska snabbt. Så vi får se om jag stannar ändå och jobbar två veckor eller om jag åker tillbaka lite tidigare och åker till Elin. Vi får se, det beror på vad som passar skjutsen också :p

Nu ska jag städa min säng, kolla på film och sova. Hade tänkt stjäla Maja och Elins rum och kolla på film på Majas tv men min dator som har hdmi är fortfarande på lagning :( jäkla dator! imorgon ska jag ha lite sovmorgon och sen ska jag packa och fixa lite i mitt rum. Dumma Elin och Maja lämnade mig här utan kluddekludd eller vad dom nu säger så jag kan inte sätta upp bilder :( Men jag gillar er ändå! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback