come down now but we'll stay

söta elin och söta nelly




I söndags red jag, Elin och Malin på ridplanen och Maja skulle fota. Det hela slutade med att vi bytte hästar lite runt runt. Jag och Elin bytte först, hon hoppade upp på Cålle och jag på Nelly.
jag och nelly


malin och bosse


elin och cålle


cålle va busig och ville inte jobba


maja hoppade upp på bosse


nelly ser skeptisk ut


hästen hoppar som en liten fegskit


snyggmaja


elin ser glad ut


och det gör jag med


sen var det malins tur att rida fegisen


elin hoppade upp på nelly och kände sig hemma igen


och hoppade över bommar


snyggingar


maja hoppar bosse


sen var det majas tur att rida cålle


malin skrittade på nelly


och elin provade bosse


bushästen


maja hoppar trollet


elin hoppar nelly




vad fina vänner jag har!


sen skulle elin rida sin andra galning




frida och wendy hittar på nya dressyrrörelser


det regnade, mycket





och när Elin hade ridit klart hade snälla Malin, även kallad Lotta, mockat åt mig. Hon är så snäll så.

Igår red jag och Malin på ridplanen. Tanken var att jag skulle få rida Bosse eftersom han vart så trött i söndags så jag inte gjorde det då. Jag började i alla fall med min häst och tänkte hoppa några språng eftersom vi inte har någon träning idag. Det hela slutade med att jag hoppade ganska mycket, bland annat över bomhögen och över en sockerbit. Han var så rolig så jag kunde inte sluta. Hoppas att det håller i sig för sen vi kom hit har han inte varit så fin som han har varit innan.

Idag hade vi svenska och sen hade vi elevrådets dag med en massa lekar. Vi har bland annat hoppat säck, rullat en halmbal över ridplanen och dragit en traktor. Nu ska jag snart iväg till stallet tror jag. Hästen får vila idag.

På fredag kommer pappa och mamma har bokat biljetter hem under höstlovet. Snällasnälla Elin tar hand om Cålle den veckan :) På Lördag ska jag tävla, håller tummen för tårta! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback