och jag visste inte varför jag gjorde så

Idag har vi varit i stallet i 14 timmar, jag, Rebecka och Mattias. Vi var däremot klara klockan 4, men sen skulle Arnold komma och rida, Rebecka skulle rida sin och så blev det så att jag och Mattias fick rida en var till också. Själv har jag ridit fyra hästar idag, började med Amber som jag bara skrittade ut. Sen red jag Cordina, mindre rolig häst. Fick lite hjälp av Michan, så på slutet gick det i alla fall lite bättre. Sen red jag Cålletrollet, och han var riktigt fin idag. Han fjantade sig riktigt mycket från början men när vi började hoppas blev han riktigt fin. Han tvekade knappt på plasten och vattnet och brydde sig inte om sockerbitarna under oxern. Då blev jag glad :)
Arnold har fullt upp med sitt grävande, han håller på och gör om hela gården :p Han kom inte och red förns vid fem. Då hade han fem hästar att rida. Jag och Mattias red våra samtidigt som han red cautius och sen hoppade jag upp på Quintera och Mattias på Sultanen för att rida fram dom åt Arnold medan han åkte hem och kollade så polackerna skötte sig. Det tog en väldigt tid och när han väl kom tillbaka fick vi rida dom ändå. Det gick bra tycker jag, det är däremot lite skillnad på en häst på 1.58 och en på ca 1.80. Det är en bit ner också, märkte jag när vi skulle skritta ut. Vi hade precis kommit ut ur ridhuset, med långa tyglar när en av Arnolds svansar, en lite pojke som hjälper honom att gräva, hoppade ner från sargen och Rebeckas häst blev lite rädd. Quintera kickade som bara den och jag hade inte en chans att sitta kvar. Jag blev lite chockad när jag träffade marken kan jag säga, det är inte ofta jag åkte av :p landande iaf på knät och det är redan svullet. Blir roligt att se hur det ser ut imorgon! :)

Arnold red varken cotten eller bravour heller, han lät dom vila idag också åkte han och köpte pizza åt oss. Det va riktigt skönt att slippa laga middag när vi kom hem klockan nio på kvällen. Imorgon blir det väl å baka tårta då, fast det blir nog en kladdkaka för mig, jag tror inte att jag kan baka tårta :p
Kiki och Irene åkte hem, hem ett tag. Hur ska vi klara oss utan dom egentligen? Jaja, det ska nog gå bra på nåt sätt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback