kan du inte se att jag klarar mig själv, att jag klarar mig själv. jag behöver inte nån som dig

så i söndags kom pappa, albin, axel och aston ner till västerås. Vi red lite och fixade klart i stallet, sen åkte vi och åt lunch. Efter lunchen skulle pappa bara byta däck på transporten och sen skulle vi åka och äta sushi. Men bultarna gick sönder och vi fick på en söndageftermiddag försöka hitta nånstans att laga den. Det gick tillslut, kiki kände en snäll man som hjälpte pappa med det. Jag och kiki åkte på hööks och sen åkte vi och handlade middag för 10 pers, det va lite mat det. Vi fick tacos till middag och sen åkte vi iväg. Vi kom inte iväg förns halv nio och vid kvart över tre på morgonen kom vi hem. Grabbarna gick och la sig, men jag kände att om jag skulle göra det så skulle jag inte ta mig upp igen. Så jag städade stallet, packade upp och pysslade med hästen istället. Klockan halv åtta va det klart och medans folk åkte till jobbet va jag redan klar med saker som brukar ta halva dagen. Ganska skön känsla faktiskt. Jag somnade iaf klockan nio, och skulle bara sova nån timme, men jag vaknade inte förns halv fyra.
Klockan sex åkte vi mot travet med hästen för att känna på tävlingsbanan och skutta lite smått. Det gick ganska bra, cålle va lite stel och trött, och det kan man ju förstå. Han skötte sig bra iaf, men han står emot ganska mycket. Måste verkligen jobba på det och jag måste hela tiden komma ihåg att jobba i galoppen, att rida mycket frammåt men hålla imot så att han går kort ändå. När vi kom hem packade jag upp, smörjde allt och nattade hästen. Sen somnade jag i soffan där jag vaknade klockan sju imorse.
Gav hästen mat, tog ut honom och åt frukost. Sen har jag tagit det ganska lugnt. Fixat i stallet, letat ridbyxor, fått hem ett yrväder, i stort sett sålt samma häst. Efter maten ska jag ut och rida igenom trollet lite också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback