det här är värt att dö för

fredag.
1.10 - 0/4 Han gick super men jag släppte honom för mycket till en oxer i omhoppningen så han stannade. klantigt av mig.
ja, jag satt kvar :)
foto: Karin Ellnestad

1.20 - Regnet vräkte ner men han gick fint dom tre första. När vi vände upp till fyran sneddade han lite mer än vad jag hade tänkt och regnet slog imot oss så vi såg knappt någonting. Vi kom fel på fyran vilket gjorde att vi också kom fel på femman. Vi kom för stort på den och det va en trippel så han landade nästan på bakbommen. Efter det blev han okoncetrerad så jag avbröt. Det kändes bättre än att det skulle bli nåt tok så han tappade självförtroendet.


lördag.
1.10 - Han va jättefin och vi dubbelnollade! :) Vi hade inte den bästa tiden för vi tog det ganska lugnt i omhoppningen men det räkte till en sjätte plats så vi fick till och med gå in på prisutdelning. Det behövde vi, mest Cålle men även jag :)

foto: Sara Brattlin http://sarabrattlin.weebly.com/
Fotograf Johnny Lundgren va där torsdag-lördag och va snäll och fotade mig med min kamera. Tack så mycket! Honom hittar ni på http://www.fotografjohnnylundgren.com/se

1.20 - Vi fick inget riktigt flyt men det gick ganska bra ändå. Minns inte riktigt men jag tror att vi hade ett ner :p


söndag.
1.15 - Han gick super men jag sneddade lite för mycket till första i omhoppningen så han stannade där. Lite synd, för vi hade nog varit placerade annars.. Klantiga jag.

1.25 - Var osäker på om vi skulle starta 1.25 eller om vi skulle hoppa 1 m för att få upp självförtroendet lite istället. Bestämde tillslut att vi skulle hoppa 1.25 och avbryta om det inte kändes okej. Det var dessutom en Akumulator-hoppning vilket va lite roligt. Då samlar man poäng. Om man klarar ettan för man ett poäng, tvåan två poäng osv. Om man river får man ett minus på ettan, två minus på tvåan osv. Om man vägrar får man fyra minus första gången och är utesluten andra gången. Vid sista hindret finns också ett jokerhinder som är svårare, om man klarar det får man dubbelt så mycket poäng som det hindret egentligen är. I den här klassen fanns det tio hinder, så på jokern fick man alltså 20 poäng, men 20 minus om man rev.


Cålle gick super, vi va felfria fram till jokern och jag valde att hoppa den, jag tänkte inte så mycket just då. Vi snuddade lite, det va ett plank överst, och det gled tydligen ner på ena sidan, väldigt sakta. Haha, jag har alltid sån där otur med plank :p Det va ju lite synd, men jag är jättenöjd ändå.
Det som är lite roligt är att Cålle, som alltid är så tittig, har inte tittat på ett ända hinder under hela helgen, inte äns på vattnet. Vi har dessutom nästan bara titthinder, nästan alla har problem med det, men inte jag som har en häst kan bli rädd för vanliga bommar. Tokhästen.


bästa, bästa hästen vad jag älskar dig♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback