varje slag i mitt bröst är ett slag för dig

Igår var vi på årets sista tävling, i Mantorp. Det gick helt okej, även fast det inte gick riktigt lika bra som jag hade önskat och behövt. Två lagom bra rundor. Det här året har inte riktigt varit vårat år på tävlingsfronten men man kan inte alltid vara bäst, tyvärr ;)

I 1.10 var han inte riktigt framme. Vi tog inte ut svängen till kombinationen riktigt och den kom väldigt snabbt ur sväng så det blev tokigt in där och han fick plats med två galoppsprång istället för ett, nästan i alla fall. Han rev ut. Sen rev han sista hindret också, lite nochalant med bakbenen sådär. Det var väldigt långa vägar mellan dom flesta hinder, inget som passar mig och Cålle. Tråkiga omhoppningar var det också, så det va kanske "lika bra" att vi inte tog oss dit ;)


I 1.20 kändes han mycket bättre, jag red däremot som en klant och backade på i stort sett alla hinder. Vad skulle det vara bra för? Så vi rev tvåan, helt mitt fel. Hade jag ridit bra hade han varit jättefin :)

om ryttaren kunde lära sig att rida framåt också så vore det helt okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback